fbpx

írj ide a kereséshez...

640 kilométer hatótáv felett a Tesla S modellje

Különösen érdekes tendencia figyelhető meg az elektromos járművek ágazatában. Vitathatatlan, hogy a Tesla az EV ipar vezetője, évekkel előzi meg a többi gyártót fejlesztéseivel. Ennek ellenére több autógyártó is bejelentette már, hogy olyan technológiát fejleszt, amely képes lesz versenybe kelni a Teslával vagy akár hatótávban jobb is lesz, mint a Tesla modelljei. 

A Tesla Model S 642 kilométeres EPA besorolása nyílt üzenet a konkurencia számára, hogy a Tesla nem engedi át másnak vezető szerepét. Elon Musk nem csinál belőle titkot, hogy presztízskérdés volt, melyik márka modellje képes először 400 mérföld fölé belőni modellje hatótávját.

Jó ideje hangoztatják, hogy közeleg az újabb Battery Day. A társaság meglehetősen szűkszavú volt az esemény részleteivel kapcsolatban, de a spekulációk persze elindultak, sok a találgatás a Tesla következő generációs akkumulátorairól. A Tesla hivatalosan még nem utalt a részletekre, minden jel arra mutat, hogy az új akkumulátor már az egymillió mérföld feletti élettartamra lesz kalibrálva. A rendezvényen várhatóan más innovációkról, például kobaltmentes cellákról is szó lesz, mely a kínai gyártású Modell 3 árát hivatott lejjebb vinni. Hasonlóan ahhoz, ahogyan a Porsche Taycan és az Audi E-tron járműveket az elmúlt években „Tesla Killersnek” nevezték, úgy tűnik, hogy a veterán autógyártók, mint például a GM is, nagyon szeretnék megalapozni azt az elképzelést, hogy nem maradnak le az EV versenyben. A múlt hónapban például a GM ügyvezető alelnöke, Doug Parks kijelentette, hogy az autógyár saját „millió mérföldes” akkumulátora már majdnem elkészült. Parks elmondta, hogy a GM-en belül több csapat is működik, egy részük szintén kobaltmentes akkumulátor fejlesztésén dolgozik.

A GM ilyen nyilatkozata csak a Tesla elektromos járművekkel kapcsolatos állításait igazolja. Az a tény, hogy a veterán autógyártók akkumulátorának terveit bizonyíthatóan a fiatalabb EV gyártó ihlette, azt jelenti, hogy az autóipar elérte azt a pontot, hogy a komolyabb gyártók belátták, ez a jövő, és a Tesla a követendő etalon.

Bizonyára most álmatlan éjszakákat okoz több riválisnak is, hogy a Model S frissített EPA-minősítései, a 100 kWh-s szedán egyetlen töltéssel elérhető 640 km feletti hatótávja már-már behozhatatlan előnyt jelent.

A korábbi nagy hatótávú változat, a Model S 100D az EPA mérésein 391 mérföldes, azaz 629 km-es hatótávot produkált, amivel már a legjobb volt a kategóriában, ezen növeltek az idei Model S Long Range Plus esetében, méghozzá az akkucsomag megváltoztatása nélkül. A 2,8% körüli növekedést az autó tömegének csökkentésével, új gumiabroncsokkal, a Model 3- ból átvett, korszerűbb első hajtóegységgel és a regeneráló fékezés továbbfejlesztésével sikerült elérni. Ez azt jelenti, hogy a Tesla a jelenlegi akkumulátor-technológiájával 400 mérföldet tudott kihúzni a 100 kWh-os akkumulátorcsomagból. A 400 mérföldes S modell a Raven sorozat hiperoptimalizált változata, amely tavaly jelent meg. 

Meg kell jegyezni, hogy más vállalatok is pedzegették a 400 mérföld hatótávú járművek megjelenését. A Rivian zászlóshajója, az R1T állítólag 400 mérföldre is képes már, viszont a modell egy 180 kWh-os akkumulátorral van felszerelve. A Tesla Cybertruck legitim versenytársaként széles körben feltételezett GMC Hummer EV szintén várhatóan 400 mérföldet tud majd. De ugyanúgy, mint a Rivian R1T, nagy esély van arra, hogy akkumulátora lényegesen nagyobb lesz, mint a Tesla szedánjában használt 100 kWh-os csomag. Természetesen könnyű azt állítani, hogy a nagyobb járműveknek, mint például a Rivian R1T és a GMC Hummer EV már méretük miatt is nyilvánvalóan nagyobb akkumulátor kapacitásra lesz szükségük. A Tesla Cybertrucknak valószínűleg sokkal nagyobb akkumulátora lesz, mint az S Model 100 kWh-os csomagja. Az autó bemutatóján Elon Musk elmondta, hogy az elektromos pick-up hárommotoros változata meghaladja majd az 500 mérföld hatótávot is. A Cybertruck akkumulátorának sajátosságait a Tesla még nem fedte fel, bár szinte biztos, hogy a vállalat az egymillió mérföldre tervezett akkumulátorcelláit fogja beépíteni. 

Mit jelent ez az S modellnél? Egész biztos, hogy az egy millió mérföldes akkumulátorral és 100 kWh-os csomaggal az S következő generációi valószínűleg olyan távolságbecslést fognak elérni, amely még lenyűgözőbb, mint a jelenlegi 402 mérföldes EPA-minősítés. Ezzel nagyon nehéz lesz majd versenyezni, különösen a veterán autógyártók körében, akik időben jócskán le vannak maradva a Tesla fejlesztéseitől.

Forrás:Teslarati

Cikk:Teslanyu

Cimkék:

Beszélgess a közösségi oldalunkon! teslasok.hu

Send this to a friend