fbpx

írj ide a kereséshez...

Tags:

A Cybertruck megváltoztatja a marketing világát

Valószínűleg láttad már a Tesla Cybertruck-ot és van róla egy határozott véleményed. Ennél az autónál nem beszélhetünk másról, csak a végletekről, ugyanis az emberek vagy imádják a dizájnt vagy sem. És egész sokan szeretik, mert már 10,5 milliárd dollár folyt be a Teslához csak az előrendelésekből.

Az előrendelések egy 100 dolláros visszaigényelhető letétet jelentenek gyakorlatban, amitől bármikor visszaléphetnek a jövőbeli vevők.

2017-ben a Tesla Model 3 is hasonlóképp rajtolt el, akkor 14 milliárd dollárért foglaltak le az érdeklődők egy helyt a sorban. A kocsi bejött a Teslának és jelenlegi 25 milliárd dolláros bevételükből 16 millió a Model 3-ból érkezik. Ha ezeket a számokat összehasonlítjuk a Cybertruck-kal, akkor egész jól áll a Tesla ezzel a megosztó pickuppal.

Főleg úgy, hogy egyáltalán nem költött a Tesla marketingre. A Cybertruck-ot nem tették TV reklámokba vagy újságok hátuljára, hanem hagyták azt, hogy a szóbeszéd legyen a hírvivő.

Mahesh Murthy LinkedIn oldalán úgy véli, hogy az igazán emlékezetes/megjegyzésre méltó termékeknek nem is kell hirdetésre költenie és igazából minden cégnek arra kéne törekednie, ilyesmit állítson elő.

Példának felhozta a Red Bull, a Coca-Cola és a Monster közti eltérést, ahol a Red Bullnak nem kell hirdetnie, hiszen emlékezetes terméket állít elő, a Coca-Cola kénytelen sokat reklámozni, a Monster pedig csak nagyobb mennyiségekkel és a Coke támogatásával tud versenyezni a Red Bull-lal.

A Starbucks is el tudja adni a drága kávét szinte semmi reklámmal, de a weben is bőven vannak példák:

  • Gmail: semmi reklám és mégis domináns email márka
  • Google: semmi reklám és mégis 92%-os részesedés a keresők közt
  • YouTube: saját reklámok nélkül 90+%-os részesedés a streaming videoböngésző portálok közt
  • Twitter: reklámok nélkül is 100%-os részesedés a 240 karakteres közösségi hálók közt

A Tesla Cybertruck azért lesz nagy siker mindenféle reklám vagy hirdetés nélkül is, mert a Tesla egy egyedi pickupot tervezett, amiről az emberek beszélni akarnak.

(…) van egy egyszerű teszt annak eldöntésére, hogy a terméked emlékezetes-e: tényleg úgy gondolod, hogy a célcsoport egy tagja beszélne róla egy kocsmában valakinek róla? Ha a válasz nem, próbáld újra.

A megosztó formavilág egy szükséges lépés és egy zseniális marketingfogás, mellyel a Tesla felhívta a figyelmet az amúgy nagyon jól árazott Cybertruck-ra.

Ha bővebben érdekelne, hogy mit is tud, itt elolvashatod összefoglaló cikkünket, itt pedig egy másik magyarázatot is kaphatsz az autó egyedi küllemére.

Cimkék:

Notable Replies

  1. Azért az a 10,5 milliárd elcsúszott egy pár nullával…, inkább csak 30 millió körül van jelenleg (a Cybertruck-nél 100$ az előleg).

Folytasd a beszélgetést a közösségi oldalunkon: teslasok.hu

Participants

Send this to a friend