fbpx

írj ide a kereséshez...

Az egymilliós Tesla

Hansjörg Eberhard von Gemmingen egy különleges Tesla Model S P85+ birtokosa.

Ez az autó ugyanis 2019. november 28-án a Guiness Rekordok Könyvének képviselői jelenlétében átlépte a bűvös egymillió kilométeres futásteljesítményt a németországi Hornberg városában. 

Jelenlegi tulajdonosa 2014-ben vásárolta az autót használtan, ekkor már 30 ezer kilométert mentek vele, a többit ő tekerte bele hosszú útjai során. 

A T&T Emobility német YouTube csatorna forgatott vele egy rövid videót, melyben von Gemmingen úr elmondja, hogy míg sokan repülővel utaznak, ő inkább vezetni szeret, és mivel sokszor van úton, szépen gyűltek a kilométerek az autójában. Nemcsak környezettudatossági szempontból teszi ezt, hanem szeretné az embereknek megmutatni a villanyautók kiváló használhatóságát is. Ennek megfelelően van néhány útrekordja is: 2015-ben 14 nap alatt 14 ezer kilométert tett meg mindenféle probléma nélkül a Teslával.A 2013-as Model S már a harmadik akkupakkot használja, a mostanival 470 000 kilométert tett meg, és már használtan került bele az autóba, teljesítménye megegyezik az eredetivel.

A rekorder Tesla hátsókerék-hajtású, egymotoros és hajtóműből már a negyediket koptatja, köszönhetően a sok garanciális cserének, ugyanis a legelső S-ek motorjai nem mindig működtek a legjobban. A mostani azonban mér régóta jól szolgál: 680 000 kilométeren keresztül hajtotta az autót. 

Tulajdonosa elmondta, hogy szeretné megtartani a kocsit, és hamarosan megdönteni vele az egymillió mérföldet, majd később akár a kétmillió kilométeres rekordot is. Egyébként van egy első generációs Tesla Roadstere is, ami szintén nem a keveset futott kategóriába tartozik: 633 000 megtett kilométert mutat az órája. 

Jó kérdés, hogy volt-e valamilyen komolyabb problémája az autóval, mióta megvette?
A válasza egy viszonylag határozott nem: volt egy kisebb hiba a töltővel, de azt garanciálisan orvosolták, 290 000 ezer kilométernél meghibásodott az akku, de a gyártó kicserélte, azzal 150 000 kilométert ment, de fél év múlva ismét cserélni kellett.
Azóta azonban majd’ félmillió kilométert tett meg a jelenlegi akksival. 

Végül pedig egy fontos dolgot tudhatunk meg a tulajdonostól: főként a lassú töltőket részesíti előnyben otthon, vagy az útja célállomásán, a Supercharger-hálózatot csak hosszú utazások során használja, és akkor is csak 10 és 90% között tölti vele az akkut. 

Cimkék:

Notable Replies

  1. Állítólag a 2. akksit csak átmeneti céllal adták neki, amíg nem kapja meg a sajátját, ami a 3. lett. egyébként azt is használtan kapta, tehát volt már benne pár ezer km :yum:

Folytasd a beszélgetést a közösségi oldalunkon: teslasok.hu

Participants

Send this to a friend