fbpx

írj ide a kereséshez...

Ennyit változik a Teslák töltése három hónap alatt

Akármennyire is meglepőnek hangzik, bizony a Tesla frissítései nem mindig kedveznek a villanyautók tulajdonosainak. Rövid távon legalábbis biztosan nem származik előny abból, ha a gyártó mérnökei visszább vesznek a töltési kapacitásból, pedig ahogyan az Abetterrouteplanner.com-on rávilágítotanak, ez olykor megesik a Teslánál.

Az oldal a közössége által beküldött Supercharger-töltési adatokból gazdálkodva hozott létre néhány táblázatot, amelyeken megfigyelhető, hogy hogyan változott a Teslák töltési gyorsasága 2019 májusától augusztusáig.

BT85, Model S85(D) 85 kWh

A táblázaton tehát különválasztható a 2019 májusában mért töltési teljesímény (piros vonal) és a három hónappal azutáni átlag. A kék pontok a begyűjtött adatokat jelzik.

Mint az látható, a 85 kWh-s modellek tulajdonosainak érezhető különbséget hoztak a szoftverfrissítések, hiszen Superchargeren való töltésnél jóval hamarabb kezd el esni a teljesítmény. Mindez 5 perc különbséget jelent akkor, ha 10 kWh-s kapacitásról 50 kWh-ra töltjük az autót. Nem jó, de de nem is tragikus.

BTX6, Model S/X 100D 100 kWh

A 100 kWh-s akkumulátorok esetében inkább javulást könyvelhetünk el, hiszen mint ahogyan az a grafikonon látszik, a 100D-k tovább képesek fenntartani a 140 kW-os töltési csúcsteljesítményt.

BTX4, Model S/X 90D 90 kWh

Ahogyan az látszik, a Tesla 90 kWh akkumulátorcsomagjánál már nem az a helyzet, mint az utóbbinál. Itt ugyanis csökkent a csúcsteljesítmény is, amellett, hogy többnyire kevesebbel töltenek a 90-es akkumulátorral szerelt Teslák.

BTX5, Model S/X 75D 75 kWh

A 75 kWh-s Teslák esetében nem látunk túl nagy eltérést, aminek az előző grafikonok alapján inkább örülhetnek a tulajdonosok.

BT37, Model 3 Long Range

A Model 3 Long Range változatainak töltése gyakorlatilag semmit sem változott a néhány hónap alatt, emiatt pedig a grafikon egyetlen jelölése a piros vonal marad. Egyben a jelen és a múlt.

Model 3 SR+

A Standard Range Plus változatoknál azonban már mást mutatnak az adatok. Itt ugyanis a jelek szerint a Tesla újonnan 100 kW-nál elvágja a teljesítményt, viszont tovább engedi a maximumon tölteni a az autókat. A Model 3 Standard Range Plus esetében mindez javít a töltési időn, azaz örülhetnek az update-eknek a tulajdonosok!

BT70, Model S70

A 70 kWh-s Tesláknál sajnos kizárólag csökkent a töltési teljesítmény, ami miatt a tulajdonosok kizárólag hosszabb töltésre számíthatnak, bármilyen töltöttségi szinttel állnak is a Superchargerekhez.

Cimkék:

Beszélgess a közösségi oldalunkon! teslasok.hu

Send this to a friend