fbpx

írj ide a kereséshez...

Tags:

Egy ötcentis fekete szalagtól életveszélyesen megőrülhet az Autopilot?

Különös, de annál inkább tanulságos tesztet végeztek a McAfee kiberbiztonsági cég hivatásos hackerei, amelynek eszköze ezúttal nem a klaviatúra volt, hanem egy egyszerű fekete ragasztószalag. Steve Pivilny és Shivangee Trivedi ugyanis letesztelték, hogy képesek-e becsapni a sebességkorlátozó táblákkal akarva, vagy esetleg akaratlanul a Tesla Autopilot rendszerét. A gyanútlan tesztalany egy 2016-os, vagyis egy régebbi Model X volt, amelyben még a most gyártottaknál jóval korábbi kamerák és feldolgozóegység felelnek a táblafelismerésért.

A Tesla Autopilot a gyártó elmondása szerint hamarosan a teljes önvezetést is valósággá teheti az autóiban, bár afelől sokaknak vannak kétségei, hogy elég biztonságos lesz-e a rendszer ahhoz, hogy valóban bevessék azt közúton. A McAfee tesztjén éppen azt vizsgálták, hogy egy táblán lévő kopással, szennyeződéssel vagy egy ügyesen elhelyezett fekete szalaggal képesek-e befolyásolni a Teslát. Egy 35 mérföld per órás sebességre korlátozó táblát módosítottak, de nem teljesen, így egy emberi sofőrnek gyanús lehet a helyzet, az önvezetésre hivatott rendszerek viszont egyértelmű döntést hoznak.

A Tesla Model X a táblához közeledve egyértelművé tette, hogy bizony becsapható, és ahogy elhagyta az ideiglenes kihelyezett trükkös jelzést, azonnal gyorsítani kezdett. A Model X jó eséllyel fel is gyorsult volna az általa megengedettnek hitt 85 mérföld per órás, vagyis kilométerekben számolva több mint 130-as tempóra, de ezt a sofőr nem engedte. Sikerült becsapni az Autopilotot? Sikerült.

Az igazság viszont, hogy ez bizonyára csak egy 2016-os Model X-ben sikerülhetett, az itt megadott körülmények között. Egyrészt, a Tesla azóta teljesen más kamerákat és feldolgozóegységet használ, hiszen ekkor még a Mobileye technológiájával dolgozott az Autopilot. A MobilEye azóta frissített, és az új eszközeit már nem képesek becsapni ezzel a trükkel, a Tesla saját kamerái pedig talán ennél többre képesek, ahogyan azt is fontos megjegyezni, hogy az amerikai villanyautók a navigációjuk és a térképek alapján is kalkulálnak, így már ez elég lehet ahhoz, hogy adott esetben, még ha el is téveszti a táblát, ne gyorsítson fel túlságosan az autó. Emellett a gyártó teljes flottájában figyel az önvezető rendszer, még akkor is, amikor nincs használatban, és egy adott útszakaszon tudhatják a Teslák, hogy az emberi sofőrök mennyivel haladtak, az átlag szerint pedig hamar rájöhetnek, hogy nem stimmel a felismert sebességkorlát.

Cimkék:

Notable Replies

  1. Avatar for STom STom says:

    Ne legyünk már hülyék!
    Közlekedési tábla mókolása bűncselekmény!
    A sofőrnek meg kezében a kormány, lába alatt a gáz / fék. Sajnos abban hogy a két füle között “agy” helyezkedi el, már egyre kevésbé lehetünk biztosak … :confused:

  2. Total egyetértek!!!

Folytasd a beszélgetést a közösségi oldalunkon: teslasok.hu

Participants

Send this to a friend