fbpx

írj ide a kereséshez...

Tags: ,

Gyengülhetnek az EU szigorításai – ugrásszerű fejlődésre számíthatunk az Autopilotban

Hamarosan a teljes tudását vetheti be Európában is a Tesla Autopilot rendszere, köszönhetően az Európai Elektromobilitási Szövetség (AVERE) szorgos munkájának abban, hogy az EU enyhítsen az önvezető rendszerekkel kapcsolatos előírásain.

A kontinensünkön jelenleg az ENSZ szabályai vonatkoznak a gyártók vezetéstámogató rendszereire, amelyek egyértelműen szigorúbbak, mint az Egyesült Államokban hatályosak. Emiatt az európai Tesla-tulajdonosok nem élvezhetik az Autopilotot teljes pompájában, úgy, ahogyan azt az USA-ban tehetnék.

Az AVERE a logikus gondolkozás jegyében benyújtott egy kérvényt az EU döntéshozóinak, amelyben a szigorítások enyhítését kérik. Többek között azt szeretnék, ha a vezetéstámogató rendszerek élesebb kanyarokat vehetnének, több idejük lenne egy-egy sávváltásra és önmagában engedélyeznék az önvezetést enyhébb, lassú forgalom mellett.

A Szövetség részben azért is igyekszik változtatni a szigorú előírásokon, mert véleményük – és a rendszerek használói véleménye szerint – ezek nem, hogy a biztonságot szolgálják, de képesek veszélyes helyzetbe hozni az önvezető autó sofőrjét. Az előírás szerint ugyanis például a Tesla Autopilot önvezető módjának öt másodpercen belül kell megvalósítania egy sávváltást, miután a sofőr elindította a folyamatot. A probléma viszont, hogy ha ez például a forgalom miatt nem sikerül, az autó megszakítja a sávváltást, akkor is, ha az már éppen folyamatban van. Erre azt a megoldást látja az AVERE, hogy megnégyszereznék a sávváltásra megadott maximális időkorlátot, vagyis öt helyett húsz másodpercet hagynának az Autopilotnak.

Fontosnak tartják azt is, hogy az EU az eddiginél szűkebb kanyarok követését is megengedje a rendszereknek. A jelenlegi előírással ugyanis az a probléma, hogy az autók egy szűkebb kanyarhoz érve egyszerűen kioldják az önvezető funkciót, ami veszélyes helyzetet eredményezhet, annak ellenére is, hogy a sofőrnek minden esetben figyelnie kell a mai rendszerek működését, és készen kell állniuk a beavatkozásra.

Kitértek továbbá a Smart Summon funkció engedélyezésére is. A Teslák az Egyesült Államokban ezzel az extrával ugyanis már képesek maguktól közlekedni a parkolókban, és önvezető módban, sofőr nélkül előállni a tulajdonosoknak, ha azok a mobiltelefonos alkalmazásukon keresztül hívják azokat. Az EU szabályai miatt az amerikai autógyártó egyelőre nem tudta engedélyezni ugyanezt a kontinensünkön, így az AVERE ezt is szeretné elérni a szabályok enyhítésével.

Legutóbbi bizonyára nem kerül egy az egyben engedélyezésre egyik napról a másikra, hiszen az EU egyik képviselője a funkcióval kapcsolatban elmondta, hogy először alapos tesztek alá kell vetniük a Smart Summont és a hozzá hasonló rendszereket, mielőtt azokat az „utcára engedik”. Mindenesetre, ha az AVERE benyújtott kérvénye sikerrel jár, számíthatunk rá, hogy az Autopilot egyre több funkciója válik elérhetővé az itteni Tesla-tulajdonosok számára is.

Cimkék:

Beszélgess a közösségi oldalunkon! teslasok.hu

Send this to a friend