fbpx

írj ide a kereséshez...

Komoly Autopilot-frissítésre számíthatnak a régebbi Tesla-tulajdonosok

Talán mostanra kijelenthetjük, hogy szinte már kezdünk belekavarodni abba, ahogyan a Tesla az Autopilotot kezeli a modelljeiben. Az amerikai villanyautó-gyártó ugyanis mikor bemutatta a legújabb, Hardware 3-as érzékelőit és feldolgozóegységét, megígérte, hogy onnantól minden újautóba ezt a csomagot szerelik majd, akár megrendelték hozzá az Autopilotot, akár nem. A bökkenő viszont, hogy a Tesla vagy a beszállítói valamelyest elszámolták magukat, így új alkatrészek híján a frissítés után is kerültek ki olyan modellek, amelyekbe még a régebbi, HW 2.5-ös rendszer dolgozik.

A Tesla nem szólt erről a vásárlóinak, amely természetesen komoly felháborodást szült. Először a kínai tulajdonosok jöttek rá a turpisságra, később pedig kiderült, hogy több kontinensen is trükközött a hardverrel a Tesla.

Várhatóan az amerikai gyártó igyekszik majd kárpótolni azokat a tulajdonosokat, akiknek az autójába a régebbi Autopilot számítógép került. Egyrészt megígérték, hogy a 2.5-ös hardver tulajdonosainak ingyen frissítik majd a feldolgozóegységet akkor, amikor megjelenik a teljesen önvezető rendszerük, azok pedig, akik ezt nem vásárolták meg az autójukba, nem éreznek majd különbséget a vezetéstámogató rendszerek működésénél.

A Twitteren csak Green néven ismert Tesla-hacker közben felfedte, hogy a Tesla egy frissítéssel készül meglepni a 2.0-ás és 2.5-ös Autopilot hardverrel szerelt autók tulajdonosait. Kiderítette ugyanis, hogy a gyártó ezeknél az autóknál is be készül vezetni a terelőbóják vizualizációját a kijelzőn, illetve a Navigate on Autopilot teljesen automatikus sávváltását is feloldhatják a régebbi hardvereknél. Utóbbi elvileg csak az MCU2-es médiavezérlővel felszerelt modelleknél válik majd elérhetővé.

Emellett Green azt is előrejelezte, hogy az új-zélandi, ausztrál és az Egyesült Arab Emírségekben lévő Tesláknál hamarosan feloldják a Full Self-Driving Visualization funkciót, azaz az autók érintőkijelzőjén megjelennek majd az útburkolati jelek és a közlekedési jelzőlámpák.

Egyelőre tehát eléggé nehéz eligazodni azon, hogy hol milyen sorrendben érkeznek a frissítések, ráadásul vélhetően a kisebb hardveres botrány miatt a Tesla kissé megkeveri a lapokat, hogy így igyekezzen csitítani a kedélyeket.

Cimkék:

Beszélgess a közösségi oldalunkon! teslasok.hu

Send this to a friend