fbpx

írj ide a kereséshez...

Tesla: Ezért kizárt, hogy maguktól gyorsítsanak és pusztítsanak az autóink!

A Tesla egy hivatalos blogbejegyzésben reagált az amerikai autópálya-felügyelethez nemrég beérkezett petícióra, amelyben követelik, hogy a szervezet vizsgálja újra azokat az eseteket, amelyekben a sofőrök szerint önállóan gyorsítottak és törték össze maguk a Teslák.

Az amerikai autógyártó szerint a helyzet nem más, minthogy valaki a Tesla részvényeit szeretné shortolni, ezért igyekszik rosszhírt kelteni a gyártóról. Elon Musk villanyautós cége azt közölte, hogy minden egyes kivizsgált eset azt bizonyította, hogy a sofőrök hibáztak, és nem a Tesla:

„Minden egyes olyan esetet kivizsgálunk, amelyben a sofőr azt állítja, hogy a cselekedetei ellenére az autója önmagától gyorsított, és minden olyan esetben, amikor a rendelkezésünkre álltak az autó által eltárolt adatok, arra jutottunk, hogy a vezérlés megfelelően működött. Más szóval, az autók csak és kizárólag akkor gyorsítottak, amikor a sofőr a gázpedálra lépett, és lassítottak vagy megálltak, amikor a féket nyomták.”

Emellett az amerikai gyártó arra is kitért, hogy a modelljeiben van védelem, ami gátolja, hogy egy ilyen eset megtörténhessen:

„A Model S, X és 3 autóinkban két egymástol független szenzor figyeli a gázpedált, és ha a rendszer bármilyen hibát észlel, akkor azonnal elveszi a nyomatékot a motorokról. Hasonlóképpen, ha egyszerre nyomják a gáz és a fékpedált, akkor az utóbbi felülírja a gázpedál nyomását, és a nyomaték ellenére a fékezés meg fogja állítani az autót.

Ráadásul a rendszer hibája mellet az autók igyekeznek a sofőrök hibáit is kiszűrni. A Tesla ugyanis az Autopilot érzékelőin keresztül folyamatosan figyeli az autók környezetét, és gázadáskor ellenőrzi, hogy biztonságos-e a gyorsítás. Tegyük fel, ha például a garázsfalunkkal szemben szeretnénk gyorsítani, akkor van rá esély, hogy az Autopilot felismeri, hogy bizonyára a fék helyett véletlenül a gázra léptünk, és nem gyorsít magától a falba az autó. Persze az esetekből kiderült, hogy ez a rendszer nem minden esetben védi meg az autót, és semmiképp sem érdemes kipróbálni, hogy hogyan reagál egy ilyen helyzetben egy Tesla, de a gyártó mindenesetre büszke arra, hogy ezzel is védi az utasok és az autók épségét.

A gyártó továbbá elmondta, hogy szorosan együttműködik az autópálya-felügyelettel minden egyes hasonló esetnél, és a szervezettel közösen ellenőrzik az autókból kinyert adatokat, teljesen átláthatóvá téve a történteket és az autó működését.

Cimkék:

Beszélgess a közösségi oldalunkon! teslasok.hu

Send this to a friend