fbpx

írj ide a kereséshez...

Miért mutat kevesebb a hatótávot a hidegben a Tesla?

A tél közeledtével jó ha tudod, hogy egy hideg éjszaka után Teslád akkumulátora pár százalékkal kevesebbet fog mutatni és emiatt a várható hatótáv is csökkenni fog. A megjelenített csökkenés azonban valójában közel se annyira vészes, mint ahogy az tűnik, az autó szoftvere ugyanis direkt jelenít meg kevesebbet.

Egy Wugz nevű Reddit felhasználó dokumentálta kanadai élményeit, hogy mennyit rontott számára a kinti időjárás.

-3 Celsius foknál az akkumulátor állapota és a várható hatótáv körülbelül 2%-kal kevesebb a kijelzőn, mint a valóságban és -28 foknál több mint 6%-k is lehet az eltérés. Ezt úgy tudta ellenőrizni, hogy a Tesla API-n keresztül csatlakozott autójához és figyelte ezeket az adatokat:

  • battery_level: akkumulátor töltöttsége százalékban kifejezve, egészre kerekítve
  • usable_battery_level: hideg miatt csökkentett akkumulátor töltöttség százalékban, egészre kerekítve
  • battery_range: vezetési stílustól független várható hatótáv mérföldben, 2 tizedesjegyre kerekítve (de csak 0,42 mérföldes egységekben módosul), mely a hideg miatt csökkentett akkumulátor töltöttséget veszi figyelembe
  • est_battery_range: az utolsó 50 km vagy 30 mérföld vezetési szokásai alapján kiszámított várható hatótáv
  • ideal_battery_range: ez Model 3 esetén a battery_range-gel egyezik

90%-ra való feltöltés után 18 óráig állni hagyta Model 3-asát -3 fokban és ezeket az értékeket olvasta le:

  • battery_level: 89
  • battery_range: 270.45
  • est_battery_range: 297.4
  • ideal_battery_range: 270.45
  • usable_battery_level: 87
  • inside_temp: -2.0
  • outside_temp: -3.0

Ahogy látható, az autó 3%-os csökkenést mutat, miközben csak 1%-ot merült az akku.

De miért csinálja ezt a Tesla?

Amikor egy hideg Model 3-at felteszel töltőre, akkor először nem a töltéssel kezd, hanem elindítja az akkumulátor melegítőt. Erre azért van szükség, mert alacsonyabb hőmérsékleten károsodna az akku töltés közben. Wugz mérései alapján az akku fűtése 5 fok alatt lép életbe és körülbelül addig tart, amíg a telepek elérik a 10-12 fokos hőmérsékletet. Melegítés közben lassabb töltés beindulhat, de csak akkor, ha -4 fok felett van az akku.

Az akkumulátor fűtése miatti legnagyobb veszteséget -28 fokban mérte, amikor 80-ról 90%-ra töltötte fel az aksit. Az első 71 percben az akkumulátor egyáltalán nem töltődött és a melegítő önmagában elhasznált 5 kWh-t. Arra a következtetésre jutott, hogy az üzemi hőmérséklettől való eltérés 0,13 kWh/°C fogyasztást eredményez. Ez idén lehet hogy picit máshogy lesz, mert a -28 fokost még tavaly végezte és azóta az akkumulátor melegítőt 2,5 kWh-ról 6 kWh-ra emelték.

Szóval ha egy hideg reggelen azt látod, hogy akkud töltöttsége pár százalékkal kevesebb, ne rémülj meg! Egyszerűen csak arról van szó, hogy lelkiekben felkészít a Tesla arra, hogy hidegben kicsit lassabban fog megkezdődni a töltés.

Cimkék:

Beszélgess a közösségi oldalunkon! teslasok.hu

Send this to a friend